Twee weekjes down under! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sjim Romme - WaarBenJij.nu Twee weekjes down under! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sjim Romme - WaarBenJij.nu

Twee weekjes down under!

Door: Sjim

Blijf op de hoogte en volg Sjim

01 Augustus 2016 | Australië, Adelaide

NET GELAND - EERSTE UURTJES OP DE KOP!

Herken je dat gevoel dat je het vliegtuig instapt en na een goed uur vliegen sta je tussen de Spaanse palmbomen? Nou, zo voelt een reis naar Australië dus niet. Tussen het moment dat we thuis vertrokken totdat de voetjes 'down under' waren heb ik de zon onder zien gaan, op zien komen en wéér onder zien gaan. Toch raar. Of ik zin heb in ontbijt of een lekker dinertje weet ik niet, maar we zijn in ieder geval aanbeland in ons hostel en hebben vast een uurtje sightseeing gedaan in het (op het eerste gezicht) chique Adelaide! Morgen gaat het avontuur dan echt van start!

Ik moet zeggen dat zo ver weg zijn ook wel vrij ver weg voelt. Van alle mensen die dit lezen, zie ik er de aankomende vier maanden maar twee: mijn vader en mijn moeder die mij op komen zoeken. Even een momentje laten bezinken dat het begonnen is en dan morgen beginnen aan een ongetwijfeld onvergetelijke en hopelijk ook nog eens hele fijne tijd!
Ik ben enorm nieuwsgierig naar wat de aankomende tijd zal gaan brengen en heb er zin in :)

G'night mates!



TWEE WEKEN VAN HUIS - WIJN EN WEINIG STUDIE!

Na twee intense weken is het nu tijd om eventjes achterover te gaan zitten en eens terug te denken aan de vele mooie momenten die alweer geweest zijn. Ik maak het erg goed hier! Voordat je aan zo’n avontuur begint heb je wat voornemens over wat je na twee weken allemaal op de rit wil hebben: een eigen kamertje, wat andere praktische zaken als een nieuw telefoonnummer (+61406733153), je wil wennen aan de universiteit en aan het land en; belangrijker dan dat alles, je wil mensen leren kennen en vrienden maken!

Nu kan ik in alle tevredenheid concluderen dat al het bovengenoemde enorm goed gelukt is! Ik heb een fijne kamer die mooi en handig ligt, ik heb een fietsje dat me overal naar toe brengt zolang ik blijf trappen en.. Ik zeg om de drie zinnen ‘no worries’! :) Daarnaast heb ik een leuk clubje mensen om me heen. Samen gaan we naar de nodige feestjes en gisteren hebben we met een zelfgehuurde bus de heuvels van Adelaide doorgesjeest, omdat er een wijnfeest georganiseerd werd. Deze regio van Australië staat bekend om haar wijnen en gisteren vond het jaarlijkse wijnfeest plaats. Samen met 21 mensen met (als ik me niet vergis) tien nationaliteiten zijn we de verschillende wijnbrouwers afgegaan en hebben we overal een vrij stevig glas wijn geproeft. Dit was enorm gezellig en het was prachtig om met zo’n diverse club het land te verkennen! Overal was live muziek, een haardvuurtje en een Australisch relaxt sfeertje!

De enige busregel was dat je niet twee keer naast dezelfde persoon mocht gaan zitten. Ik kan je zeggen dat dit een bijzonder effectief middel is om ervoor te zorgen dat je na een paar uurtjes ook daadwerkelijk met mensen van al die tien nationaliteiten hebt gesproken! Ik denk dat het veel goeds belooft voor de toekomst dat de medereizigers van al die nationaliteiten dezelfde insteek hebben: elkaar en elkaars cultuur leren kennen en waarderen, Australië verkennen en bovenal een leuke tijd hebben! Je praat met een Noor over de verzorgingsstaat in Scandinavië, met een Litouwse over de spanningen tussen Rusland en de Europese Unie en met een Duitser over hoe lekker brätwurst is! Allemaal razend interessant en in het geval van brätwurst ook nog om van te watertanden ;)

Een universiteit hebben ze hier ook; we hebben een prachtige campus die zeker het Googlen waard is! Google ‘University of Adelaide’ en geniet van de Zweinstein / Oxford-achtige sfeer! Ik heb nu één schoolweek achter de rug, maar het idee dat ik hier ook echt ga studeren was nog niet echt geland, dus vanaf morgen beginnen we alvast aan een mini-inhaalslagje. Dat ik dit blog nu aan het schrijven ben zou dus ook geïnterpreteerd kunnen worden als studieontwijkend gedrag, maar laten we dat gewoon lekker niet doen! :)

Buiten je comfortzone stappen is goed voor je ontwikkeling en heerlijk, maar ook niet alleen maar leuk als je een héle fijne comfortzone hebt; en dat heb ik. Ik mis m’n huisgenoten en andere vrienden, m’n familie en natuurlijk vooral Moniek. Wanneer ik ’s avonds moe en voldaan thuis kom van weer een dagje Australië is het dan ook erg fijn dat jullie me berichtjes sturen en skypen! Bedankt voor al jullie berichtjes de afgelopen twee weken :)

Bij mij is het avond, maar jullie zitten nu middenin jullie niet zo zonnige zondagmiddag, dus G’day mates!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Sjim

Actief sinds 01 Aug. 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 1692

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 21 November 2016

Exchange Australië

Landen bezocht: